zondag 3 oktober 2010

Rianne werkte jarenlang als prostituée

Ik ben wel eens bang dat mijn verleden bekend wordt. Want ik weet hoe negatief er wordt gedacht over prostitutie. Dat vind ik jammer: veel van de vooroordelen kloppen niet. En hoe je het ook wendt of keert, het is het oudste beroep van de wereld, blijkbaar is er behoefte aan.

Dus waarom moet het dan zo veroordeeld worden? Eén van de misverstanden is, dat alle prostituees noodgedwongen dit werk doen: vanwege schulden of een verslaving, bijvoorbeeld. Wat mij betreft is dit onzin: ik koos er helemaal zelf voor.

Ik vond het werk leuk, spannend, uitdagend. Oké, niet altijd, maar vaak wel. Anders had ik het niet zo lang gedaan! Maar toch: als ik een dochter zou hebben, zou ik haar dit werk afraden.

Vanwege de vooroordelen, maar ook omdat je heel stevig in je schoenen moet staan, anders ga je eraan onderdoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten