donderdag 16 juni 2011

'Aan mij kun je alles vragen, ik ben wel wat gewend'

"Ik doe dit werk nu anderhalf jaar en voel me helemaal op mijn plek. Op mijn 19e had ik al een
keer gesolliciteerd, maar toen vonden ze me te jong. In de tussentijd heb ik in allerlei winkels gewerkt,
van boekwinkels tot kleding- en sigarettenzaken. Maar dit vind ik het leukst; het leukste werk van
de wereld. Het is taboedoorbrekend. Ik merk dat veel vrouwen zich min of meer schamen voor hun
seksualiteit. Ik stel ze in de winkel op hun gemak, leg uit dat ik veel gewend ben en dat ze hier alles kunnen vragen. Ik vind het belangrijk om uit te dragen dat seks niks is omje voor te generen. Iedereen heeft tenslotte seks. Het merendeel van onze klanten is vrouw. De meesten komen voor een goede vibrator, eentje met de juiste trilling die niet te veel lawaai maakt, want de kinderen mogen er niet van wakker worden ... 

Als het een eerste speeltje is, raad ik een mooie, zachte vibrator aan. Is ze door de wol geverfd, dan kan het wat extremer. Zelf had ik al de nodige ervaring met speeltjes, dus veel nieuws heb ik niet geleerd. Ik ben wel vrijer geworden door dit werk. Ik gebruik speeltjes bijvoorbeeld vaker samen met een partner, en geef ze regelmatig cadeau aan vriendinnen. Er is één speeltje in de winkel waar ik erg nieuwsgierig naar ben. De We Vibe, die zowel de clitoris als G-spot stimuleert, terwijl de man ook kan penetreren. Die wil ik nog wel een keer uitproberen!"

Esther Dankelman (26) is filiaalmanager van Christine le Duc in Zoetermeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten